null

تعداد جلسات: 6 جلسه

null

مدت دوره: 8 ساعت آموزش آفلاین به صورت ضبط شده در محیط اسکای روم

خرید دوره آموزشی

null

دکتر خسرو داودی

مولف کتب درسی ریاضی اول تا نهم

null

مدال کیفیت ویدئو آموزشی

null

این دوره مناسب چه کسانی است؟

کلیه آموزگاران، دانشجو معلمان و حتی والدین علاقه‌مند

این صفحه را به دوستان خود بفرست

آموزش روش تدریس ریاضی در کتب ابتدایی
null

مشاهده آنی پس از خرید

null

امکان بازگشت وجه طبق قوانین

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 : آموزش روش تدریس مفهوم عدد و عدد نویسی در کتب ریاضی ابتدایی

    • بررسی مفاهیم اعداد
    • مجموعه های اعداد
    • اصول شمارش
    • دسته بندی اعداد
    • بررسی صفحه صفحه کتاب ریاضی اول
  • جلسه 2 : آموزش روش تدریس مفهوم عدد و عدد نویسی در کتب ریاضی ابتدایی

    • آموزش نماد صفر تا پنج
    • لزوم شمارش ترکیبی در پایه اول
    • آموزش اعداد استثنا در پایه اول ابتدایی
    • آموزش خارج کردن صحیح اعداد از جدول
    • آموزش روند عددنویسی و عدد خوانی از پایه اول تا ششم
    • ابزار های آموزش اعداد
    • آموزش مبانی تقریب
    • بررسی کتاب اول و دوم و سوم
  • جلسه 3 : آموزش روش تدریس مفهوم ارزش مکانی در کتب ریاضی ابتدایی

    • عدد نویسی در چهارم ابتدایی
    • آموزش میلیون
    • معرفی طبقه برای اولین بار
    • عدد نویسی و خوانی در پنجم ابتدایی
    • پرسش و پاسخ با معلمان
  • جلسه 4 : آموزش روش تدریس مفهوم عدد و عدد نویسی در کتب ریاضی ابتدایی

    • آموزش قوانین آموزش محاسبات برای دانش آموزان
    • آموزش روش های مختلف برای ارزشیابی دانش آموزان
    • بررسی تفاوت روش های جمع از اول تا ششم
    • مفهوم ترکیبی جمع
    • بررسی صفحه به صفحه نکات جمع و تفریق از اول تا ششم ابتدایی
  • جلسه 5 : آموزش روش تدریس ضرب و تقسیم در کتب ابتدایی

    • شروع آموزش ضرب و تقسیم در کتاب های ریاضی ابتدایی
    • آموزش مرحله آموزش ضرب به دانش آموزان
    • کامل کردن جدول ضرب با 6 روش
    • آموزش خاصیت توزیع پذیری
    • آموزش ضرب های یک رقمی به بالا به دانش آموزان
    • بررسی دو مفهوم تقسیم
    • آموزش تقسیم به روش صحیح (جدید)
    • آموزش تقسیم اعشاری
  • جلسه 6 : پرسش و پاسخ با معلمان و بررسی سوالات آنها

همه ی ما معلما قبل از شروع تدریس ریاضی از خودمون دو تا سوال مهم می پرسیم.
اینکه دانش آموز پارسال چی یادگرفته و سالای بعد قراره چی یاد بگیره؟
دونستن اینا میتونه یه دید کلی به معلم بده و اون رو آماده یه تدریس موفق کنه.
ما برای تحقق این هدف سراغ یه استاد حرفه ای رفتیم.
استاد خسرو داودی، مولف کتب ریاضی دعوت ما رو پذیرفتن که طی یک سلسله همایش هایی کتاب های درسی اول تا ششم رو به صورت موضوعی بررسی کنند. چه خوبه که اهداف کتاب و شیوه های تدریس رو مستقیم از خود مولف کتاب بشنویم.
هر همایشمون پرسش و پاسخ هم داره

شما عزیزان با خرید این مجموعه به فیلم های این چهار جلسه به طور کامل و برای همیشه در دسترس خواهید داشت، همچنین برای مشاهده دوره خریداری شده خود ابتدا وارد سایت شده و در پنل کاربری خود مشاهده فرمایید.

کلیه آموزگاران، دانشجومعلمان و حتی والدین می توانند مخاطب ما باشن.
مدرک معتبر هم به شرکت کنندگان خواهیم داد.

مفهوم عدد

یکی از کلیدی ترین مفاهیمی که در ریاضیات ابتدایی مورد توجه است مفهوم مهم عدد است. کودکان نام اعداد را مدت ها قبل از آنکه به مدرسه بیایند یاد می گیرند و به عنوان مثال اگر از آنها سوال کنی چند دست داری؟ می گویند: 2تا
این اعداد از طریق شنیدن و تجربه در حافظه آن ها قرار دارد اما این درک آن ها از عدد بسیار انتزاعی و ذهنی است. لذا کمک به دانش آموزان برای یادگیری مفهوم عدد بسیار حیاتی و کلیدی به نظر می رسد.

«بخشی کوتاه از 8 ساعت آموزش این همایش»

ضرورت آموزش مفهوم عدد و ارزش مکانی

اعداد در موقعیت های مختلفی توسط کودکان تجربه می شوند و آرمان ما به عنوان یک معلم و مربی، کمک به کودک برای توسعه ی این مفهوم است که در نهایت منجر به مهارت معنی دار شمارش خواهد شد. پرورش مفهوم عدد باید به طور اصولی و حرفه ای انجام شود و ما در این دوره با کمک دکتر خسرو داودی مولف کتب ریاضی بر آنیم که روش تدریس اصولی، علمی و به دور از حاشیه ها و کج فهمی های رایج را برای آموزگاران محترم تبیین و روشن نماییم.
همچنین محاسبات عددی از قبیل جمع، تفریق، ضرب و تقسیم یکی از چالش های اصلی تدریس در ریاضیات دبستان است. با تغییر رویکرد کتب درسی ما به عنوان معلم باید بعد از پذیرش و تغییر در دیدگاه خود بتوانیم دیدگاه جامعه را نیز پیرامون نحوه ی انجام عملیات ریاضی تغییر دهیم. گرفتار شدن خود ما معلمان در حواشی مفهوم و نام گذاری های سلیقه ای می تواند ما را از مسیر اصلی و مفهوم سازی مدنظر دور سازد.
ما در نهایت قصد داریم دانش آموزی داشته باشیم که عملیات اصلی ریاضی را با درک از فرآیند انجام دهد و هدفمان پرورش ماشین حساب نیست. این دوره با تدریس دکتر خسرو داوودی در ایجاد یک نگرش جدید و وحدت رویه بین مدرسان و معلمان مفید و کاربردی خواهد بود.

دکتر خسرو داودی
5/5 (1 نظر)

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up