null

تعداد جلسات: 6 جلسه

null

زمان: 10 ساعت آموزش در محیط اسکای روم به صورت ضبط شده

خرید دوره آموزشی

null

دکتر خسرو داودی

مولف کتب درسی ریاضی اول تا نهم

null

مدال کیفیت ویدئو آموزشی

null

این دوره مناسب چه کسانی است؟

کلیه آموزگاران، دانشجو معلمان و حتی والدین علاقه‌مند

این صفحه را به دوستان خود بفرست

آموزش مفهوم کسر
null

مشاهده آنی پس از خرید

null

امکان بازگشت وجه طبق قوانین

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 : آشنایی با زیرساخت های مفهومی کسر

    • مفهوم جز به کل در کسر
    • آشنایی با کمیت های متصل و منفصل
    • لزوم معرفی واحد در آموزش کسر ها
    • کسر حاصل از اندازه گیری
    • مفهوم نسبت
    • حل تمرین جهت یادگیری عمقی مفاهیم
  • جلسه 2 : آشنایی با زیر ساخت های مفهوم کسر

    • بررسی مفهوم عمگر در کسر
    • مفهوم تقسیم (خارج قسمت)
    • بررسی  چگونگی مشخص کردن واحد کسر با یک فرایند صحیح برای دانش آموزان
    • طرح سوال برای جلسه بعد
    • پرسش و پاسخ با معلمان
  • جلسه 3 : آشنایی با زیر ساخت های مفهومی کسر

    • حل تمرین های جلسه قبلی
    • مفهوم سازی و آماده سازی برای پایه های بالا تر
    • بررسی جامه تر مفهوم عمگر در کسر
    • آیا کسر عمگر همیشه عامل دوم است؟
    • بالا بردن درک فراگیران در مورد واحد کسر
    • چگونگی معرفی واحد کسر به دانش آموزان
    • آموزش واحد کسر با روش برگشتی
    • بررسی انواع روش‌ ها که بتوان بین دو کسر، کسر های جدید نوشت
  • جلسه 4 : آشنایی با زیر ساخت های مفهومی کسر

    • حل تمرین های محاسبات کسری و روش تدریس آموزش کسر به دانش آموزان
    • آموزش محاسبه جمع کسر با روش رسم شکل
    • راه حل جمع کسر با روش رسم شکل با مخرج های متفاوت (غیر مشترک)
    • بررسی کتاب ریاضی چهارم و پنجم ابتدایی
  • جلسه 5 : آموزش روش تدریس ضرب کسر به دانش آموزان

    • ضرب عدد در کسر به روش شکل
    • ضرب کسر در عدد به روش شکل
    • ضرب کسر در کسر به روش شکل
    • آیا ضرب کسر در عدد و عدد در کسر با هم متفاوت هست؟
    • ضرب کسر به روش مساحتی
  • جلسه 6 : آموزش روش تدریس ضرب کسر در کتب ریاضی ابتدایی

    • ادامه مفهوم سازی ضرب کسر ها
    • آموزش ضرب کسر ها با مفهوم چند برابری
    • شروع آموزش تقسیم ها در کسر
    • کشیدن شکل تقسیم کسر در دو مفهوم تقسیم
    • لزوم رعایت برنامه درسی در پایه های درسی
    • آیا در پایه پنجم معکوس کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم؟
    • تقسیم در پایه پنجم با پایه ششم چه تفاوتی دارد؟
    • اثبات این که چرا در تقسیم معکوس میکنیم و علامت را به ضرب تغییر می دهیم؟
    • پرسش و پاسخ با معلمان

همه ی ما معلما قبل از شروع تدریس ریاضی از خودمون دو تا سوال مهم می پرسیم.
اینکه دانش آموز پارسال چی یادگرفته و سالای بعد قراره چی یاد بگیره؟
دونستن اینا میتونه یه دید کلی به معلم بده و اون رو آماده یه تدریس موفق کنه.
ما برای تحقق این هدف سراغ یه استاد حرفه ای رفتیم.
استاد خسرو داودی، مولف کتب ریاضی دعوت ما رو پذیرفتن که طی یک سلسله همایش هایی کتاب های درسی اول تا ششم رو به صورت موضوعی بررسی کنند. چه خوبه که اهداف کتاب و شیوه های تدریس رو مستقیم از خود مولف کتاب بشنویم.
هر همایشمون پرسش و پاسخ هم داره

شما عزیزان با خرید این مجموعه به فیلم های این چهار جلسه به طور کامل و برای همیشه در دسترس خواهید داشت، همچنین برای مشاهده دوره خریداری شده خود ابتدا وارد سایت شده و در پنل کاربری خود مشاهده فرمایید.

کلیه آموزگاران، دانشجومعلمان و حتی والدین می توانند مخاطب ما باشن.
مدرک معتبر هم به شرکت کنندگان خواهیم داد.

آموزش روش تدریس کسر در کتب ابتدایی

کسر یکی از مفاهیم مهم در کتب ریاضی ابتدایی است.
یکی از دلایل مهم پرچالش بودن مفهوم کسر برای دانش آموزان شتاب ما در نمادین کردن و استفاده از اعمال کسر بدون مفهوم سازی بنیادی آن است. مفهوم کسر دارای زیرساخت هایی (خارج قسمت، جز به کل، نسبت، اندازه گیری، عملگر) با پیچیدگی خاص خود می باشد که آموزش صحیح آن در جای مناسب، مهم و نیازمند تسلط بر روی محتوا است. ‌

شروع آموزش باید از زیرساخت های ساده تر نظیر جز به کل باشد. تحقیقات نشان داده است اگر معرفی نماد کسر تا پایان مفهوم سازی کامل آن به تاخیر بیفتد یادگیری بهتر و عمیق تری رخ خواهد داد. مفهوم کسر از صفحه ۱۱۶ کتاب اول دبستان و با تدریس اندازه گیری آغاز می شود و تا پایان کتاب ششم ادامه دارد. بعد از مفهوم سازی، نماد های کسر به تدریج معرفی می گردند. دانش آموزان در کلاس سوم نماد کسر و در کلاس چهارم نماد عددمخلوط را می بینند. برای تدریس جمع، تفریق و… کسرها ابتدا باید از مفهوم سازی کسر و کسرهای مساوی مطمئن شویم سپس مسئله هایی مطرح کنیم که در آنجا روی کسرها، محاسبات انجام شود.


شما علاقه‌مندان این حوزه می‌توانید دو مقاله زیر را دریافت نمایید:

دکتر خسرو داودی
5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up