null

تعداد جلسات: 6 جلسه آنلاین در اسکای روم

null

زمان: 21 الی 23 و 27 الی 29 ساعت 18:15 الی 19:45

خرید دوره آموزشی

null

دکتر خسرو داودی

مولف کتب درسی ریاضی اول تا نهم

null

مدال کیفیت ویدئو آموزشی

null

این دوره مناسب چه کسانی است؟

کلیه آموزگاران، دانشجو معلمان و حتی والدین علاقه‌مند

این صفحه را به دوستان خود بفرست

همایش تجسم فضایی
null

مشاهده آنی پس از خرید

null

امکان بازگشت وجه طبق قوانین

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 : آموزش کار با نرم افزار جئوجبرا

    • کار با برنامه جئوجبرا
    • چرا برنامه جئوجبرا در آموزش ریاضی
    • تفاوت بین کشیدن و ساختن
    • معرفی نرم افزار ها در حوزه آموزش ریاضی
    • آموزش قرینه یابی با برنامه جئوجبرا
    • نرم افزار های دینامیکی (پویا) به چه معنی هست؟
  • جلسه 2 : مهارت تجسم فضایی و راهکار های بالا بردن این مهارت

    • منظور از تجسم فضایی چیست؟
    • برای بالا بردن مهارت تجسم فضایی (هوش فضایی) دانش آموزان کدام تمرین ها مناسب هست؟
    • انواع مهارت هایی که دانش آموزان ابتدایی باید در زمینه هوش فضایی کسب کنند چیست؟
    • حل تمرین هایی برا بالا بردن تجسم فضایی به معلمان
    • ساخت گستره حجم ها در نرم افزار جئوجبرا
  • جلسه 3 : روش تدریس آموزش تجسم فضایی (هوش فضایی) در کتب ریاضی ابتدایی

    • طریقه کشیدن اشکال با توجه به نمای آنها
    • نمای اشکال هندسی در جهت های مختلف (روبرو، بالا، پایین، چپ و راست)
    • اشکال هندسی بعد از برش
    • نحوه شمارش و جدا سازی مکعب ها
    • بررسی رابطه بین سطح و حجم
    • نمای سه بعدی در جئوجبرا
    • حجم حاصل از دوران یک سطح
  • جلسه 4 : روش تدریس آموزش انتقال و تجانس در کتب ریاضی دبستان

    • برسی نمای سه بعدی متوازی الاضلاع
    • تبدیل هندسی به چه معنی هست؟
    • بررسی انواع تبدیلات هندسی
    • آموزش روش تدریس انتقال در کتاب های ریاضی ابتدایی
    • تجانس و تشابه چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند
    • رسم بردار انتقال با برنامه جئوجبرا
    • رسم تجانس شکل با استفاده از برنامه جئوجبرا
    • شروع آموزش دوران و روش تدریس آن (یک دوران با چه ویژگی هایی شناخته میشود؟)
    • رسم شکل دوران یافته با استفاده از برنامه جئوجبرا
  • جلسه 5 : آموزش روش تدریس دوران و تقارن در ریاضی دبستان

    • حل تمرین جهت تجسم و مفهوم سازی دوران
    • چگونه مرکز دوران را در شکل دوران یافته پیدا کنیم؟
    • تقارن محوری چه نوع دورانی هست؟
  • جلسه 6 : آموزش روش تدریس تبدیلات هندسی (تقارن، تقارن چرخشی و مرتبه تقارن) در کتب ریاضی ابتدایی

    • یافتن مرکز دوران دوشکل دوران یافته
    • تعریف خط تقارن
    • بررسی تفاوت بین تجسم و سرجای خودش بکش
    • تقارن مرکزی چه نوع دورانی است؟
    • تعریف مرکز تقارن
    • تعریف تقارن چرخشی و تعریف مرتبه تقارن چرخشی
    • بررسی کتاب های اول تا ششم

همه ی ما معلما قبل از شروع تدریس ریاضی از خودمون دو تا سوال مهم می پرسیم.
اینکه دانش آموز پارسال چی یاد گرفته و سالای بعد قراره چی یاد بگیره؟
دونستن اینا میتونه یه دید کلی به معلم بده و اون رو آماده یه تدریس موفق کنه.
ما برای تحقق این هدف سراغ یه استاد حرفه ای رفتیم.
استاد خسرو داودی، مولف کتب ریاضی دعوت ما رو پذیرفتن که طی یک سلسله همایش هایی کتاب های درسی اول تا ششم رو به صورت موضوعی بررسی کنند. چه خوبه که اهداف کتاب و شیوه های تدریس رو مستقیم از خود مولف کتاب بشنویم.
هر همایشمون پرسش و پاسخ هم داره

شما عزیزان با خرید این مجموعه به فیلم های این چهار جلسه به طور کامل و برای همیشه در دسترس خواهید داشت، همچنین برای مشاهده دوره خریداری شده خود ابتدا وارد سایت شده و در پنل کاربری خود مشاهده فرمایید.

کلیه آموزگاران، دانشجومعلمان و حتی والدین می توانند مخاطب ما باشن.
مدرک معتبر هم به شرکت کنندگان خواهیم داد.

محور ها همایش تجسم فضایی احجام و دوران:

آشنايي با نرم افزار جئوجبرا
تجسم فضايي
مراحل تقويت هوش فضايي
تبديلات هندسي شامل انتقال دوران و تقارن هاي محوري مركزي و چرخشي

تجسم فضایی

تجسم فضایی و درک صحیح از اشکال و احجام یکی از اهداف اصلی کتاب های ریاضی ابتدایی است. تدریس نامناسب و مبتنی بر حفظیات منجر به عدم فهم و درک کافی دانش آموزان و به تبع آن بی علاقگی به این مباحث می گردد. در سال های اخیر بارها گروه ها و مجامع تخصصی بر تدریس و آموزش هندسه تاکید کرده اند.

هندسه فضایی
مطالعه ی خواص هندسی اشیای سه بعدی امکان مناسبی برای تاکید بر اهداف اجرایی هندسه فراهم می آورد. تدریس شهودی و ملموس این بخش به دانش آموزان ابتدایی آنان را دارای تجسم مناسبی خواهد کرد.

توصیف و دسته بندی اشیا

بچه ها باید قادر باشند خواص اشیای سه بعدی را توصیف کنند و تشخیص دهند که دو یا چند شکل از چه نظر به هم شباهت و یا با هم تفاوت دارند. توصیف و دسته بندی، روندهایی است که با اضافه کردن خواص جدیدتر و پیچیده تر، تغییر می کند و کامل می شود. ما اغلب به بچه ها نام شکل های هندسی را می آموزیم اما چیزی که آنان نیاز دارند، نام به همراه معنا و مفهوم است، همچنین باید قدرت تفکیک و تشخیص را در آنان تقویت کنیم.

ساختن، جست و جو، تحقیق و کشف

یکی از دشواری هایی که کودکان در زمینه ی هندسه ی سه بعدی دارند، مشاهده ی این اجسام است. بسیار اساسی و مهم است که مدل هایی از این اجسام را به آنان نشان داد و اگر مدل در دسترس نباشد می توان آن ها را به کمک خود بچه ها ساخت. وقتی که بچه ها مشغول ساختن این مدل ها هستند با اینکه همه ی خاصیت ها و روابط را کشف نخواهند کرد، چیزهای فراوانی خواهند فهمید. برخی از ساده ترین و قابل انعطاف ترین مدل ها را می توان از مقوا ساخت.

روش تدریس هندسه

اگر هندسه به شکل شهودی و غیررسمی تدریس شود منافع بسیاری خواهد داشت. استفاده از مصادیق بسیار و مثال های ملموس روند مفهوم سازی این مبحث را تسهیل می کند.

در این همایش با حضور دکتر داودی مباحث تجسم فضایی و تبدیلات هندسی را در کتاب های ریاضی اول تا ششم را بررسی خواهیم کرد.

دکتر خسرو داودی
5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up