جلسه 1 : ساختار کتاب اول و توضیحات اولیه روش تدریس ریاضی اول ابتدایی
- بررسی ساختار کتاب
- بودجه بندی پیشنهادی
- صفحات عنوانی و کاربرد های آن
- تحلیل کتاب ریاضی اول برای معلمان
- هدف بشمار و بگو و مفهوم آن
- مجموعه ها و روش ها
- مکان یابی – جهت یابی
جلسه 2 : بیان مقدمات و کلیات تدریس در پایه اول و شروع روش تدریس
- مراحل آموزش عدد به اولی ها
- آموزش گام به گام شمردن و خارج کردن دانش آموزان از حالت طوطی وار و ورود به مرحله شمارش معنادار
- آشنایی صحیح دانش آموزان با شکل
- بررسی بد فهمی های رایج در موضوع الگو ها (صفحه 10 کتاب)
- آیا مورچه و کفش دوزک در کتاب اول معنایی دارد؟
- در نمایش اعداد با دست باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
- بررسی مفاهیم اعداد
- معنی سریع بگو در ریاضی اول چیست؟
- جدول خوانی
جلسه 3 : روش تدریس ریاضی اول دبستان
- اصل تجرید و مجرد شدن
- چوب خط
- شروع آموزش محاسبه انگشتی
- مفهوم جمع و تفریق
- آموزش مفهوم قرینه
- نمایش اعداد با انگشتان
- ساختن شکل های متنوع ترکیبی
- آموزش اعداد یک تا 5
- الگویابی و طرح الگو
- مفاهیم اعداد
جلسه 4 : روش تدریس ریاضی اول ابتدایی
- سودوکو و فواید آموزش آن
- مفهوم کسر و نماد کسر در اول ابتدایی
- جمع چپ و راست
- مفهوم صفر کاهشی
- آموزش اعداد به روش پیاژه و ترکیبی
- موضوع برابری و نا برابری در ریاضی اول
- مفهوم کمتر و بیشتر
- روش نمادین جمع و تفریق
جلسه 5 : تدریس بخش اعداد و جمع اعداد تا 20
- ورود به بخش 14 کتاب ریاضی اول
- نحوه پر کردن جدول های ترکیبی
- خارج کردن عدد از جدول اعداد
- چرا به اعداد 10 تا 20 را استثنا میگوییم؟
- ارائه تمرین به نظور افزایش تفکر جبری دانش آموزان
- ورود به مبخث اعداد گویا و اعداد ترتیبی
- شمردن چند تا چند تا در کلاس اول
- جمع تا حاصل 20
- از چه صفحه ای سوال ها را برای بچه ها نخوانیم؟
جلسه 6 : روش تدریس آموزش اعداد 20 تا 99
- رویکرد کتاب در مورد آموزش اعداد 20 تا 99 چیست؟
- مسئله های غیر کلامی برای دانش آموزان اولی
- در برخورد با اشتباهات رایج دانش آموزان چه کنیم؟
- نوشتن به حروف و آموزش آن
- کدام شمارش های چند تایی را باید اولی ها حفظ باشند؟
- راهبرد زیر مسئله در ریاضی اول
- از چه راه هایی میتوان فهمید که دانش آموزان مسئله را فهمیده اند یا خیر
- فضای مجازی و باید ها و نماید های آن
جلسه 7 : رفع اشکال و بررسی تغیرات کتاب در سال 1403-1402
- رویکرد کتاب در مورد آموزش اعداد 20 تا 99 چیست؟
- مسئله های غیر کلامی برای دانش آموزان اولی
- در برخورد با اشتباهات رایج دانش آموزان چه کنیم؟
- نوشتن به حروف و آموزش آن
- کدام شمارش های چند تایی را باید اولی ها حفظ باشند؟
- راهبرد زیر مسئله در ریاضی اول
- از چه راه هایی میتوان فهمید که دانش آموزان مسئله را فهمیده اند یا خیر
- فضای مجازی و باید ها و نماید های آن
هر معلمی برای بهتر شدن و پیشرفت نیازمند محتوای دسته اول در حوزه کاری خودش هست.
دکتر خسرو داودی سال ها در حوزه تعلیم و تربیت کار کرده و نویسنده و مؤلف کتب درسی ریاضی اول تا نهم هم است. یادگیری هر موضوع درسی از خود آن منبع عقلانی ترین و بهترین انتخابی هست که میتوانیم انجام دهیم.
ما در مدرسه آنلاین ریواس این امکان را با قیمت استثنایی و بهترین کیفیت برای شما علاقمندان عزیز، فراهم کرده ایم.
محور های تدریس صفحه به صفحه ریاضی اول دبستان:
این دوره صفحه به صفحه کتاب درسی بررسی می شود فعالیت ها و کار درکلاس ها توضیح داده می شود و تمرین های مهم پاسخ داده می شود.
در کنار آن روش تدریس ریاضی در فضای حضوری و مجازی توضیح داده می شود تفاوت فعالیت و کاردرکلاس و تمرین بیان می شود.
اشاره ای به سبک های یادگیری می شود.
ساختار كلی کتاب از جمله صفحه عنوانی حل مساله و بخش های مختلف مرور فصل بیان توضیح داده می شود.
تا حد امکان ارتباط موضوعات با پايه های دیگر بیان می شود.
مزایای شرکت در دوره :
- ۳4 ساعت ضمن خدمت قابل ثبت در Ltms و سامانه مشارکت ها
- ۱۰ ساعت کلاس آنلاین و بحث و بررسی کامل کتاب ریاضی
- بررسی صفحه به صفحه کتاب
- پشتیبانی 24 ساعته دوره
- اشتراک مادام العمر برای مشاهده فیلم جلسات دوره ها
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
خوشحال که در کلاس ها شرکت کنم