null

تعداد جلسات: 7 جلسه ضبط شده در اسکای روم

null

بیش از ۱۰ ساعت کلاس و بحث و بررسی کامل

null

30 ساعت گواهی قابل ثبت در ltms و سامانه مشارکت ها

خرید دوره آموزشی

دکتر خسرو داودی

دکتر خسرو داودی

مولف کتب درسی ریاضی اول تا نهم

null

مدال کیفیت ویدئو آموزشی

null

این دوره مناسب چه کسانی است؟

کلیه آموزگاران، دانشجو معلمان و حتی والدین علاقه‌مند

این صفحه را به دوستان خود بفرست

null

مشاهده آنی پس از خرید

null

امکان بازگشت وجه طبق قوانین

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 :مباحث کلی و روش تدریس کتاب ریاضی پایه چهارم

    • مباحث کلی کتاب ریاضی پایه چهارم:
    • بودجه بندی پیشنهادی کتاب ریاضی پایه چهارم
    • دروه ی پایه قبل به چه صورت باشد؟
    • توضیح صفحه عنوانی و اهداف آن
    • اهمیت راهبردهای حل مسئله و توضیح مختصر درباره راهبردها
    • توصیه ای برای حل سوالات چند روشی
    • آیا دانستنی مفاهیم قبل و بعد از پایه چهارم نیاز است؟
    • نحوه پرداختن به فعالیت های کتاب، کاردرکلاس و نقش تمرین های کتاب
    • توجه به سبک های یادگیری دانش آموزان و انواع سبک های یادگیری
    • توصیه ای جهت مدیریت زمان کلاس ریاضی
    • کار با ابزار توسط معلمان و دانش آموزان؟
    • تفاوت الگو در پایه چهارم با پایه های قبل
    • نوشتن رابطه برای الگوها و انواع رابطه ها
    • سه تیپ سوال که باید به آن توجه ویژه شود
      ماشین ورودی و خروجی و معنادار کردن آن
  • جلسه 2 : روش تدریس عدد و عدد نویسی در ریاضی چهارم ابتدایی

    • الگوی تصویری و عددی
    • معرفی طبقه
    • ابزارهای آموزش عدد:
      بسته های پایه ۱۰، پول، چرتکه، کارت رقم
    • سوالات مهم در در قسمت عدد نویسی و مصداق سازی
    • آماده سازی برای معرفی میلیون و ۳ مسیر رسیدن به میلیون
    • آموزش میلیون با جدول ارزش مکانی
    • تقریب زدن به دو روش
    • معرفی سوالات واگرا
    • اهمیت مرور فصل
    • جمع و تفریق اعداد و اهمیت حل ذهنی جمع و تفریق ها
  • جلسه 3 : روش تدریس فصل 2 (کسر) چهارم ابتدایی

    • اهداف و چگونگی تدریس مرور فصل
    • معما و سرگرمی های پایان فصل تدریس شود؟
    • فرهنگ خواند کتاب ریاضی چهارم و اهداف آن
    • شروع آموزش فصل 2 (کسر)
    • چگونگی حل مسئله با راهبرد جل مسئله ساده تر
    • بررسی کمیت های گسسته و پیوسته و نحوه تدریس آن
    • لزوم معرفی واحد کسر و بیان بدفهمی های عدم معرفی این موضوع
    • در چهارم مبحث کسر آموزش چه مواردی ممنوع است؟
    • آموزش کسر های مساوی به روش گسسته، پیوسته، کلامی، دست ورزی و…
    • اهمیت آموزش ضرب کسر در سال چهارم
    • پرسش و پاسخ با معلمان
  • جلسه 4 : روش تدریس فصل 3 (ضرب و تقسیم) ریاضی چهارم ابتدایی

    • اگویابی و الگو سازی و تفاوت آن
    • روش جمع و ضرب در سال چهارم ابتدایی
    • تفاوت روش جدید و قدیم (فرایندی و تکنیکی) در جمع و منها و ضرب چیست؟
    • آموزش مبحث تقسیم و نکات و بد فهمی های آن
    • در تقسیم چند مفهوم داریم؟
    • در آموزش تقسیم باید کدام مفهوم برای درک بهتر دانش آموزان استفاده شود؟
    • هدف اصلی فصل 3 در سال چهارم چیست؟
    • آیا تقسیم هم مانند ضرب و یا چمع روش قدیم و جدید داریم؟
  • جلسه 5 : روش تدریس فصل 4 (اندازه گیری) و 5 (اعداد مخلوط و اعشاری) کتاب ریاضی چهارم

    • راهبرد الگوسازی و الگو یابی در حل مسئله
    • معرفی 3 نوع زاویه به دانش آموزان
    • مزاحل معرفی واحد اندازه گیری زاویه
    • بدفهمی های رایج در موضوع زاویه چست؟ و ارائه راهکار برای حل آن
    • مفهوم سازی زمان به دانش آموزان
    • بررسی مجموع زوایای داخلی  3 ضلعی، 4 ضلعی و…
    • بررسی نسبت های طولی و آمادگی برای آموزش اعشار به دانش آموزان
    • شروع روش تدریس اعشار
    • مقدمات و مفهوم گنجایش و معرفی لیتر
    • انواع نمایش کسر
    • آموزش جمع و تفریق ذهنی اعشار به دانش آموزان
  • جلسه 6 : روش تدریس فصل های 6 (شکل های هندسی) و 7 (آمار و احتمال) ریاضی چهارم

    • آموزش جمع و تفریق اعداد اعشاری از سمت چپ و راست
    • چند نکته مهم آموزشی که معلمان باید رعایت کنند
    • نحوه بیان صحیح برای جلوگیری از بد فهمی دانش آموزان در موضوع کشیدن ارتفاع
    • روش تدریس مساحت متوازی الاضلاع
    • آمار و احتمال سال چهارم ابتدایی و روش های تدریس آن
    • نحوه تدریس در فضای مجازی و چالش ها و فرصت های آن
    • پرسش و پاسخ با معلمان
  • جلسه 7: رفع اشکال و بررسی تغییرات کتاب در سال 1403-1402

هر معلمی برای بهتر شدن و پیشرفت نیازمند محتوای دسته اول در حوزه کاری خودش هست.

دکتر خسرو داودی سال ها در حوزه تعلیم و تربیت کار کرده و نویسنده و مؤلف کتب درسی ریاضی اول تا نهم هم است. یادگیری هر موضوع درسی از خود آن منبع عقلانی ترین و بهترین انتخابی هست که میتوانیم انجام دهیم.

ما در مدرسه آنلاین ریواس این امکان را با قیمت استثنایی و بهترین کیفیت برای شما علاقمندان عزیز، فراهم کرده ایم.

محور های تدریس صفحه به صفحه ریاضی چهارم دبستان:

این دوره صفحه به صفحه کتاب درسی بررسی می شود فعالیت ها و کار درکلاس ها توضیح داده می شود و تمرین های مهم پاسخ داده می شود.

در کنار آن روش تدریس ریاضی در فضای حضوری و مجازی توضیح داده می شود تفاوت فعالیت و کاردرکلاس و تمرین بیان می شود.

اشاره ای به سبک های یادگیری می شود.

ساختار كلی کتاب از جمله صفحه عنوانی حل مساله و بخش های مختلف مرور فصل بیان توضیح داده می شود.

تا حد امکان ارتباط موضوعات با پايه های دیگر بیان می شود.

مزایای شرکت در دوره :

  • 30 ساعت ضمن خدمت قابل ثبت در Ltms و سامانه مشارکت ها
  • ۱۰ ساعت کلاس آنلاین و بحث و بررسی کامل کتاب ریاضی
  • بررسی صفحه به صفحه کتاب
  • پشتیبانی 24 ساعته دوره
  • اشتراک مادام العمر برای مشاهده فیلم جلسات دوره ها
دکتر خسرو داودی
3.5/5 (6 نظر)

13 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up