جلسه 1 : آموزش مبانی حل مسئله در کتب ریاضی
- رویکرد های حل مسئله در گذشته و حال
- آموزش از طریق حل مسئله
- اهمیت مهارت حل مسئله
- مهم ترین مشکل دانش آموزان در ریاضی
- بررسی روش های نادرست معلم ها برای آموزش حل مسئله
- آیا حل مسئله آموزش دادنی است؟
- معنای بازگشت به عقب در حل مسئله چیست؟
جلسه 2 : حل تمرین های عملی جهت فهم موضوع
- منظور از راهبرد رسم شکل چیست؟
- انتظارات یک معلم در زمینه حل مسئله از دانش آموز چیست؟
- منظور از جلونویسی در حل مسئله چیست؟
- جلو نویسی در کدام راهبرد های حل مسئله وجود دارد؟
جلسه 3 : ادامه حل مسئله و بررسی آنها
- حل تمرین های داده شده و بررسی راهبردهای حل مسئله
جلسه 4 : حل مسئله و تمرین
- آیا دانش آموزان اسم راهبرد های حل مسئله را بدانند؟
- بیان راهبرد حل مسئله ساده تر و مفهوم سازی این راهبرد
جلسه 5 : حل مسئله های گوناگون و بیان راهبردهای آن
مفهوم سازی الگوهای حل مسئله با حل مسئله های گوناگون
جلسه 6 : بررسی کتب درسی ریاضی ابتدایی و دبیرستان در زمینه راهبردهای حل مسئله
- حل مسئله جالب جلسه گذشته
- بررسی کتب درسی ریاضی پایه های اول تا نهم
راهبرد های حل مسئله
- رسم شکل
- الگو سازی ( تفکر نظام دار )
- الگو یابی
- حذف حالت های نامطلوب
- حدس و آزمایش
- زیرمسئله
- حل مسئله ساده تر
- روش های نمادین
در این همایش تمام این 8 راهبرد حل مسئله با مثال و تمرین آموزش داده خواهد شد.
روند آموزش الگوها در پایه های ابتدایی
کلاس اول: بعضی از راهبردها به صورت ضمنی مطرح شده است. اسم راهبردها آورده نشده است اما در محتوا نهفته شده اند.
کلاس دوم: راهبردها به صورت صریح بیان و تدریس می شوند. به دلیل اینکه راهبردها به عنوان یک موضوع در کتاب دوم تدریس می شوند در وسط فصل ها مطرح شده اند.
کلاس سوم: راهبردها اول فصول و به منظور یادآوری و استفاده در موضوعات فصل مطرح شده اند.
کلاس چهارم: راهبردها در اول فصل و به صورت تلفیق دو راهبرد آورده شده است. از این راهبردها باید در طول فصل استفاده شود.
کلاس پنجم و ششم: راهبردها به صورت ضمنی هستند و باید در کتاب ها از این راهبردها به خوبی استفاده شود. در واقع ماحصل آموزش راهبردها در کتب پنجم و ششم باید استفاده گردد. ناآگاهی معلمان پنجم و ششم از راهبردها و روندی که در پایه های قبل اتفاق افتاده می تواند مسیر آموزش و به کارگیری راهبردها را با شکست مواحه نماید.
14 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
سلام بزرگواران
من توی تابستان دوره راهبرد حل مسأله دکتر داوودی رو شرکت کردم فقط یک جلسه رو دیدم، خورد به مدرسه و شلوغی کار نتونستم بقیه روببینم، چند بار تلاش کردم متوجه نشدم باید چه کنم؟ لطفاً راهنمایی بفرمایی
سلام و وقت بخیر، با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید راهنماییتون میکنیم
کاش که من با استاد خسرو داوودی از اوایل معلمی آشنا می شدم تا آن چند سالی گذشت بهتر تدریس می کردم.
ممنون از همراهی شما
سپاس از دکتر داوودی و موسسه ریواس برای برگزای این دوره های جذاب و بسیار ضروری. دوره های بررسی طولی، دید بسیار صحیحی از آموزش ریاضی ابتدایی برای من ایجاد کردند و به نظر من برای هر معلمی یکی از ضروریات هستند.
سپاس از همراهی شما
سلام وقتتون بخیر/دوره هایی که قبلا خریدم رو الان نمیتونم دوباره ببینم
با سلام و ادب
همه دوره ها به اسپات پلیر منتقل شده اند تمام راهنمایی لازم را در قسمت منوی کاربری خود شده اید چنان چه مشکلی بود با شماره های قسمت پشتیبانی سایت در واتساپ هماهنگ باشید.
موفق باشید
سلام وقت بخیر من دوره رو شرکت کردم ولی موفق نشدم آزمون بدم
با سلام و احترام
وارد ناحیه کاربری خود شوید کامل آموزش داده شده است
تشکر میکنم از دکتر داوودی بسیار دوره عالی و کاربردی بود ولذت بردم از توضیح های مفید استاد
ممنون از نگاه زیبایتان
سلام بنده مایلم دراین کلاس شرکت کنم ولی دراین تاریخ نمی تونم
آیا مجددا دوره تکرارمیشه؟
یا فیلم ضبط میشه تادرصورت پرداخت هزینه بتونیم استفاده کنیم
سلام. بله ضبط میشه و در اختیارتون قرار می گیره