null

تعداد جلسات: 7 جلسه ضبط شده در اسکای روم

null

بیش از ۱۰ ساعت بحث و بررسی کامل

null

32 ساعت گواهی قابل ثبت در ltms و سامانه مشارکت ها

خرید دوره آموزشی

دکتر خسرو داودی

دکتر خسرو داودی

مولف کتب درسی ریاضی اول تا نهم

null

مدال کیفیت ویدئو آموزشی

null

این دوره مناسب چه کسانی است؟

کلیه آموزگاران، دانشجو معلمان و حتی والدین علاقه‌مند

این صفحه را به دوستان خود بفرست

null

مشاهده آنی پس از خرید

null

امکان بازگشت وجه طبق قوانین

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 : روش تدریس ریاضی ششم (مقدمات و بررسی ساختار کتاب)

    • مشخص کردن اهداف کتاب در بخش های مختف کتاب مثل: فعالیت ها کار در کلاس ها و…
    • بررسی هدف فصل اول کتاب ریاضی ششم
    • هدف کتاب ششم در الگو ها چیست؟
    • آیا این که دانش آموزان رابطه نمادین را یاد بگیرند ضروری هست؟
    • بررسی اعداد زوج و فرد با روش های مختلف اثباتی
    • در آموزش بخش پذیری نکته اصلی کتاب ششم چیست؟
    • روش تدریس فعالیت ها در کتاب ریاضی ششم چگونه است؟
  • جلسه 2 : روش تدریس فصل اول ریاضی ششم

    • یادآوری عدد نویسی در ششم
    • منشاء بد فهمی های عدد نویسی بچه ها چیست؟
    • ضرورت بیان اعداد واقعی در مثال هایی که میزنیم
    • بررسی راهکار های تدریس در کلاس و شیوه درست برخورد با دانش آموزان با هوش
    • شروع آموزش بخش پذیری و مفهوم سازی آن
    • اصل بخش پذیری در ابتدایی چیست؟
    • مفهوم سازی بخش پذیری اعداد بر 2 و 3 و 5 و 9 و 4
  • جلسه 3 : عملیات کسر و روش تدریس آن

    • تقسیم بندی عملیات کسر: جمع و تفریق ، ضرب و تقسیم کسر در پایه های چهارم و پنجم و ششم
    • بیان سوالات مهم و چالشی مربوط به فصل کسر
    • معرفی سولات واگرا، همگرا و بد فهمی
    • بررسی انواع ضرب کسر و نحوه کشیدن ضرب کسر
    • چگونگی بیان تقسیم کسر در پایه پنجم و ششم ابتدایی
    • آیا برای حل سوالات واگرا راه حل بدهیم؟
    • ساخت مفاهیم توسط معلم یا دانش آموز؟
    • بیان دلیل معکوس کردن کسر در تقسیم کسر
    • سهم معلمان پایه های چهارم، پنجم و ششم در فصل کسر
  • جلسه 4 : آموزش مباحت کسر و اعداد اعشاری در ریاضی ششم ابتدایی

    • چگونگی محاسبات با کسر
    • بیان اهداف این فصل
    • پرسش و پاسخ با معلمان
    • اهمیت شناخت راهبرد های حل مسئله و یادآوری آنها
    • پیام کلمات قرمز رنگ کتاب در سوالات چیست؟
    • تساوی کسر و استفاده از نوار های کاغذی، مقایسه کسر ها
    • بیان آموخته های دانش آموزان پایه های پایین تر در مورد اعداد اعشاری
    • اهمیت کارکردن روی انجام محاسبات ذهنی
    • تعمیم دادن ده هزارم و بالاتر به آموخته های قبل
    • بیان مصادیق اعداد اعشاری و اشاره به سوال آن در کتاب
    • اهمیت اعداد لاتین
    • بیان سوالات چند روشی و اهمیت آن در تدریس
    • کشف قاعده توسط دانش آموزان در فعالیت
    • شروع آموزش اصلی و صحیح تقسیم اعشار و محاسبه ذهنی آن
  • جلسه 5 : آموزش روش تدریس فصل 4 و 5 ریاضی ششم دبستان

    • تبیین مفهوم تقارن مرکزی و چرخشی یک شکل
    • بررسی رویکرد جدید آموزش تقارن و دوران به دانش آموزان
    • یک شکل در چه صورت تقارت چرخشی دارد؟
    • هدف درس مختصات چیست؟
    • بررسی مفهوم بزرگ نمایی (تجانس)
    • بررسی مفهوم انتقال در ریاضی
  • جلسه 6 : روش تدریس فصل های 5 و 6 و 7 ریاضی ششم دبستان

    • نحوه تدریس در فضای مجازی و چگونگی فعال کردن دانش آموزان
    • روش های آموزش واحد های سطح به دانش آموزان و معرفی آنها و بحث اندازه گیری محیط و مساحت
    • بیان مساحت دایره و نحوه تدریس آن
    • نحوه تدریس سوال های چند روشی
    • مدلسازی به چه معنی است؟
    • تفاوت پایه های پنجم و ششم در موضوع درصد چیست؟
    • چگونگی معرفی درصد برای ششمی ها
    • بیان مسائل سود و تخفیف به دانش آموزان
    • بررسی رابطه بین کسر اعشار و کسر
    • بررسی مفهوم قرارداد در ریاضی و مفهوم سازی آن به دانش آموزان
  • جلسه 7: رفع اشکال و بررسی تغییرات کتاب در سال 1403-1402

هر معلمی برای بهتر شدن و پیشرفت نیازمند محتوای دسته اول در حوزه کاری خودش هست.

دکتر خسرو داودی سال ها در حوزه تعلیم و تربیت کار کرده و نویسنده و مؤلف کتب درسی ریاضی اول تا نهم هم است. یادگیری هر موضوع درسی از خود آن منبع عقلانی ترین و بهترین انتخابی هست که میتوانیم انجام دهیم.

ما در مدرسه آنلاین ریواس این امکان را با قیمت استثنایی و بهترین کیفیت برای شما علاقمندان عزیز، فراهم کرده ایم.

بودجه بندی تدریس ریاضی ششم

کتاب ریاضی ششم شامل 7 فصل است و طول سال تحصیلی حدودا 9 ماه است با حساب تعطیلی ها حدودا 7 ماه به صورت خالص میتوان داشت که برای تدریس هر فصل حدودا 1 ماه زمان خواهد داشت همچنین هر سال بودجه بندی تمام دروس پایه ششم از سوی وزارت منتشر میشود که شما میتوانید از اینجا دانلود بفرمایید.

روش تدریس ریاضی ششم

هر معلمی برای بهترین شدن باید تسلط کافی روی محتوای کتب درسی خود داشته باشد. کتاب ریاضی ششم شامل: فعالیت، کاردرکلاس، تمرین، مهارت نوشتن و مرور فصل است که هر معلم حرفه ای میداند هر کدام از این بخش ها چگونه باید تدریس شود. تدریس ریاضی ششم نسبت به تدریس ریاضی پنجم قدری آسانتر به نظر میرسد چون مفاهیم جدید کمتری نسبت به سال گذشته خود یعنی پایه پنجم، دارد اما عمده کار یک معلم موفق ریاضی ششم این است که بد فهمی ها و اشتباهاتی که معلمان سال پنجم در تدریس کسر ها ، الگو ها و مفاهیم عدد های اعشاری و … داشته اند را برطرف کرده و بتوانند تدریس خود را در این پایه به خوبی انجام دهند. منظور از بد فهمی ها این هست که در پایه های پایین تر دانش آموز خوب مفاهیم اصلی را آموزش ندیده باشد و حال بدون فهم وارد پایه ششم شده باشد.

تدریس ریاضی ششم همانند تدریس هر درسی دیگر نیازمند آگاهی و تسلط بر کتب درسی ریاضی هست، یعنی معلم ششم باید بداند که دانش آموز در پایه های قبلی چه آموخته است و مراحل این مفاهیم چگونه بوده است لذا این دانش برای معلم میتواند کمک بزرگی در چگونگی ارئه مفاهیم به دانش آموزان داشته باشد. ما در دوره روش تدریس ریاضی ششم سعی کرده ایم بهترین ها را برای شما فراهم آوریم تا این سوالات شما برطرف شود.

دوره روش تدریس ریاضی ششم همانطور که ریز جلسات و محتوایی که در بالا میتوانید به صورت جامع بینید بخشی از نمونه فیلم ضبط شده آن برای شما قابل دریافت است یکی از ویژگی های خوب این دوره که طبق نظرات معلمین مطرح شده است استفاده از استادی که خود مولف کتاب درسی بوده و تسلط کافی را روی تدریس خود دارد و خیال شما را از این بابت راحت میکند که محتوا های آموزش دیده شما قابل استناد و علمی هست و با روش های نوین تدریس ریاضی هماهنگ هست. شاید تدریس های زیادی را مورد بررسی قرار داده باشید اما میتوان گفت تدریس یک کتاب از زبان مولف آن مزه دیگری خواهد داشت.

مباحث مورد بحث در تدریس کتاب ریاضی ششم:

تدریس فصل اول ریاضی ششم

 

در این فصل که روش تدریس آن توسط دکتر خسرو داودی مولف کتاب ریاضی بررسی خواهد شد تکمیل مبحث الگوهای عددی در دستور کار است. در این پایه دانش آموزان باید رابطه های عددی که سال های پیش نحوه ی پیدا کردن آن ها را آموخته اند به صورت نمادین بنویسند و برای نوشتن جبری این رابطه ها در سال های بعد آماده شوند. همچنین مبحث عددنویسی نیز در این فصل یادآوری می گردد که مهم ترین تاکید آن بر ارائه مصادیق مناسب از عدد و کمک به دانش آموزان در درک و فهم بزرگی عدد می باشد.

مبحث مضرب های عدد و بخشپذیری نیز در این فصل آمده است که تاکید بر آموزش مفهومی قواعد بخشپذیری به جای حفظ قاعده می باشد. مفهوم عددصحیح نیز در این فصل شروع می شود و دانش آموزان باید متوجه قراردادی بودن علامت های مثبتف منفی، جهت ها و مبدا شوند.

شناخت عدد صحیح و مقایسه ی آن ها از دیگر موارد مطرح شده در این فصل می باشد. در این همایش شما با روش تدریس موارد فوق آشنا می شوید. برای بررسی تخصصی تر این مباحث در کتب ریاضی اول تا ششم همایش روش تدریس مبحث الگویابی، الگوهای عددی در کتب ریاضی و همایش مفهوم عدد، ارزش مکانی،جمع، تفریق، تقسیم و ضرب در کتب ریاضی ابتدایی از دکتر خسرو داودی را مشاهده نمایید.

تدریس فصل دوم ریاضی ششم

 

 در این فصل که روش تدریس آن توسط دکتر خسرو داودی مولف کتاب ریاضی بررسی خواهد شد به نوعی تکمیل و جمع  بندی مبحث کسر در پایه های قبل ابتدایی انجام می گردد. یادآوری مفهوم واحد در کسر انجام می گیرد. در مبحث جمع کسر نحوه ی انتخاب بهترین مخرج مشترک با استفاده از کوچکترین مضرب مشترک آموزش داده می شود و جمع و تفریق عدد مخلوط نیز یادآوری می گردد. انواع ضرب کسر و شکل آن مرور می گردد و تاکید بیشتری بر روی مسائل ضرب کسر وجود دارد. مفهوم معکوس کسر به خوبی و با تکیه بر سبک های مختلف یادگیری، تدریس می شود و انجام تقسیم کسر با استفاده از معکوس کردن کسر دوم و تبدیل تقسیم به ضرب برای نخستین بار مطرح می گردد.

در بخش آخر این فصل تمام عملیات یاد گرفته شده در مورد کسرها جمع بندی و استفاده می شود. در کسر های مرکب، منظم نوشتن و شیوه ی استدلال تعینن کننده است و این مسئله های غیر کلامی با راهبرد زیر مسئله آموزش داده می شوند. همچنین حل مسائل مختلف کسرها با استفاده از راهبرد رسم شکل نیز مورد تاکید و بررسی قرار می گیرد. برای بررسی تخصصی تر این مباحث در کتب ریاضی اول تا ششم می توانید همایش مفهوم کسر در کتب ریاضی اول تاششم، بررسی زیرساخت های آن  از دکتر خسرو داودی را مشاهده بفرمایید.

در این فصل که روش تدریس آن توسط دکتر خسرو داودی مولف کتاب ریاضی بررسی خواهد شد مبحث عدد اعشاری در ابتدایی تکمیل و جمع بندی خواهد شد. مباحث جمع، تفریق و ضرب عدد اعشاری یادآوری و مرور می شود. در کتاب ریاضی ششم تاکید اصلی بر حل این عملیات به صورت ذهنی و با تاکید بر فهم کلامی است. معلم باید روش های مختلف را برای حل عملیات جمع، تفریق و ضرب اعشاری با دانش آموزان کار کند و انتخاب نوع روش با خود دانش آموز است.

 

مبحث واحد، مقایسه عدد اعشاری، تبدیل عدد اعشاری به کسر و کسر به عدد اعشاری، گسترده نویسی عدد اعشاری، نشان دادن عدد اعشاری روی محور  و تقریب  نیز مرور می شود. همچنین مفهوم تقسیم عدد اعشاری نیز در این فصل برای دانش آموزان تدریس می گردد و تقسیم بر عدد طبیعی و بر عدد اعشاری بررسی می شود.

 

در این فصل که روش تدریس آن توسط دکتر خسرو داودی مولف کتاب ریاضی بررسی خواهد شد مبحث تقارن محوری یادآوری می گردد و تقارن مرکزی نیز تکمیل می گردد و تعریف رسمی آن مطرح می گردد. مفهوم تقارن مرکزی و مرکز تقارن و تفاوت آن ها و کج فهمی های رایج در این مبحث بررسی می گردد. روش های مختلف قرینه کردن یک شکل نسبت به یک نقطه بررسی می گردد.

در بخش بعدی مفهوم مختصات ریاضی ششم شروع می گردد که مفهوم قراردادی بودن جهت ها، ناحیه ها و مبدا مختصات مورد تاکید است. نقطه یابی روی صفحه مختصات و نوشتن مختصات نقاط داده شده در صفحه ی مختصات در این قسمت کار می شود. همچنین تلفیق هندسه و جبر نیز از اهداف دیگر این قسمت است و دانش آموزان مساحت شکل هایی را که با نقطه یابی در صفحه ی مختصات پیدا کرده اند را به دست می آورند.

در بخش بعدی مفهوم تقارن و مختصات تلفیق می شود و تاکید بر روی این مطلب است که وقتی نقطه ای در صفحه ی مختصات نسبت به یک خط افقی یا عمودی قرینه می شود مختصات آن نقطه چه تغییری می کند. در این بخش به صورت ضمنی مفاهیم بزرگنمایی و تجانس و انتقال از تبدیلات هندسی نیز مطرح می گردد.

روش تدریس ریاضی ششم

 

در این فصل که روش تدریس آن توسط دکتر خسرو داودی مولف کتاب ریاضی بررسی خواهد شد مفاهیم طول، سطح و حجم مطرح می گردد و واحدهای اندازه گیری در بخش اول یادآوری می گردند و بعضی از واحدها مانند دسی متر معرفی می گردد.

نکته ی مهم در تدریس این بخش این است که نباید تمرکز  اصلی معلم و دانش آموز بر روی تبدیل واحد باشد چرا که هدف اصلی این بخش از کتاب پرورش قدرت درک و تصور از واحدهای اندازه گیری و انتخاب واحد مناسب و همچنین ابزار مناسب برای اندازه گیری است. برای مثل در تدریس این درس نکته ی حیاتی است که دانش آموز درک درستی از واحد متر داشته باشد و بتواند مثال های خوبی برای یک متر در ذهن داشته باشد.

هر چه که دانش آموز مثال های بهتر و بیشتری از واحدهای مختلف در ذهن داشته باشد عملکرد معلم قابل قبول تر است. به عنوان مثال یک دسی متر مربع تقریبا به اندازه مساحت کف یک دست است یا یک هکتار تقریبا به اندازه ی مساحت دو زمین چمن فوتبال در کنار یکدیگر است و گنجایش یک کولر معمولی خالی تقریبا یک مترمکعب است.

در بخش حجم ارتباط بین طول و حجم مدنظر است و باید دانش آموز ارتباط بین گسترده ی احجام و بسته ی آن ها را درک کند. تصور کردن احجام از نماهای مختلف و همچنین تصور سطح مقطع احجام مختلف در صورت برش آنان از زاویه های مختلف نیز در این بخش بررسی می گردد.

در بخش بعدی رابطه ی پیدا کردن مساحت دایره با کمک مساحت متوازی الاضلاع  و توسط دانش آموزان کشف می گردد. دانش آموزان در سال پنجم رابطه ی محیط دایره را کشف کرده اند. ارائه ی این بخش باید توجه داشت که رابطه به طور مستقیم و توسط معلم به بچه ها ارائه نشود و دانش آموزان خودشان با انجام فعالیت به این مفهوم دست یابند تا ماندگاری بیشتری در ذهنشان داشته باشد و با لذت و درک بیشتری از این رابطه برای انجام محاسبات استفاده نمایند.

در قسمت بعدی مساحت شکل های ترکیبی مطرح می گردد. نکته ی مهم در این بخش این است که دانش آموزان قبل از انجام محاسبات ابتدا درباره ی استراتژی و راه و روش خود فکر کنند و راه حل خود را ابتدا به صورت فارسی بنویسند و در ادامه محاسبات عددی را انجام دهند. در مورد شکل های ترکیبی مانند مساحت گلبرگ بهتر است دانش آموزان از روش های مختلف استفاده کنند و خودشان راه حل را کشف کنند.

روش تدریس مساحت جانبی استوانه باید خود دانش آموز رابطه را کشف نماید و با استفاده از دست ورزی دلیل آن را کشف کند.

قسمت بعدی فاصله نقطه از نقطه و فاصله نقطه از خط برای دانش آموزان تدریس می شود.

محور های تدریس صفحه به صفحه ریاضی ششم دبستان:

این دوره صفحه به صفحه کتاب درسی بررسی می شود فعالیت ها و کار درکلاس ها توضیح داده می شود و تمرین های مهم پاسخ داده می شود.

در کنار آن روش تدریس ریاضی در فضای حضوری و مجازی توضیح داده می شود تفاوت فعالیت و کاردرکلاس و تمرین بیان می شود.

اشاره ای به سبک های یادگیری می شود.

ساختار كلی کتاب از جمله صفحه عنوانی حل مساله و بخش های مختلف مرور فصل بیان توضیح داده می شود.

تا حد امکان ارتباط موضوعات با پايه های دیگر بیان می شود.

 

مزایای شرکت در دوره :

  • ۳۲ ساعت ضمن خدمت قابل ثبت در Ltms و سامانه مشارکت ها
  • ۱۰ ساعت کلاس آنلاین و بحث و بررسی کامل کتاب ریاضی
  • بررسی صفحه به صفحه کتاب
  • پشتیبانی 24 ساعته دوره
  • اشتراک مادام العمر برای مشاهده فیلم جلسات دوره ها

آموزش گرفتن گواهی دوره 

دکتر خسرو داودی
4.6/5 (8 نظر)

9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • صدیقه کرم پور
    شهریور 27, 1402 7:47 ب.ظ

    سپاس از دست اندرکاران بابت همکاریشان.

    پاسخ
  • سلام بعدازخریددوره چگونه میتوانم استفاده کنم لطفا راهنمایی بفرمایید (کجافیلمهارو میتونم دانلودکنم

    پاسخ
  • سلام.این دوره های مفید و کاربردی را به همه معلمان عزیز توصیه میکنم.بسیار جامع ، پر محتوا بود. از آقای دکتر داودی بابت صبر و حوصله و بیان رسا و مطالب غنی که مطرح کردند متشکرم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up